Sunday, August 29, 2010

YouTube - Outlander Cast: Roger & Brianna

THIS IS CASTING PERFECTION!!! Awesome youtube video from McFerns21! Check her out!

22 comments:

Molly said...

I like both. I think Roger needs to lift some weights though. But everything else I like.

Athena said...

Perfect Roger!!! OMG The eyes! Not sold on the Brianna though. She is missing something. Not "strong" enough. Brianna is fierce. I don't see that here

mcferns21 said...

Oh my gosh!! Thank you for posting my video! I love your blog so much and I'm so delighted you guys posted this! Roger and Bree are my favorite characters, so I just had to make a video! Matthew Goode is sooo my Roger, I love him! And Deborah Ann Woll is the closest to Bree that I've found, so I found it fitting. Thanks!
-Molly

Purgatory Carol said...

Molly - first off - forgive me for not posting your youtube name yet. I posted and ran out the door... but will definitely add your name and link to your page. Second - this is you, ROCKING!!! That video made my damn DAY! Seriously. It's tremendous. I love them both. Deborah Ann Woll may not be perfect - but she is pretty damn close - and definitely the closest I've seen.

PLEASE MAKE MORE!! :) And PS - I may pick your brain because I've considered making a video but I don't know much about it. I have iMovie - and I'd love to make a trailer with video - but that will take a lifetime to learn how to download videos, let alone EDIT them!

Rochelle said...

Great video! I think this guy is too skinny for Roger though. He doesn't look like he could survive that certain event that we know Roger experiences (trying to avoid spoilers).

mcferns21 said...

Carol- I'm so glad to hear that! It makes me so happy! Haha, I'm currently on my second outlander read through and I needed some other outlet for my obsession hahaha! I'm going to definitely try and make more videos. Next thing I'm gonna try is getting clips together, like a trailer. I'll let you know how it goes haha because honestly this video was my first adventure with iMovie. I literally opened it up one night and figured it out somehow and made the video. So now I'll see how putting video clips together works! Thanks again!

L said...

Wow! that is awesome mcferns21 great job.

Lolly S said...

I love it! I can see it perfectly. This Brianna has always been cast in soft, feminine roles. But this young woman is a big girl and I am convinced she can take on the edge!

mymacintyre said...

LOVED IT! Great job!

Patti said...

Very nice. I like Matthew Goode, but what do you all think of Tom O'Laughlin. He's an Aussie, but I think he is very Roger-esque. I got really attached to Roger and Brianna as the books went on.

Patti said...

Oopsie! I meant Alex O'Laughlin.

Purgatory Carol said...

Oooh Patti! I'll tell you what... he's not really my Roger... but I LOVE him. I loved him in that vampire show.

Purgatory Carol said...

Hey has anyone seen Leap Year with Matthew Goode and Amy Adams? Love. That. Movie. Totally adorable and he is one sexy beast. Rent it!

Allie said...

This is exactly how I imagined Brianna. I have to say though, this is not my Roger! I know it doesn't make any sense, but I always imagined Roger more a john mayer type....maybe because he has a great voice too....who knows!!!
(please excuse any spelling/grammar errors...english is not my first language!)

Purgatory Carol said...

Alessandra - no worries! My spelling and grammar aren't always great and English IS my first language! :) John Mayer. Hmmm. Wow I'd never have thought of him - and you're right, he sings... so he's an interesting choice!

Megs said...

Love the video!! Great job! Once I saw Leap Year with Matthew Goode I wanted him to be my Young Ian! Haha!

I think this Brianna is an excellent choice!!

Patti said...

Carol-didn't know Alex O'Laughlin was in a vampire show. Just saw him in a movie w/ Jennifer Lopez. Oh, and John Mayer. I dunno know about that one. I don't care for him so I wouldn't choose him to be our Roger.

Jackie said...

I think the perfect Brianna is Lily Cole. She is The Imaginarium of Dr. Parnassus, and I could think of while watching that movie was that she is PERFECT for the role of Brianna Randall Fraser.

Jackie said...

And I think the perfect Jamie is Chris Hemsworth. I think Frank/Jack Randall should be Michael Fassbender-he was in Inglourious Basterds as Lt. Archie Hicox. I think Ferguson should be played by Rupert Friend - from The Young Victoria. Dougal should be played by Thomas Kretchsmann. Claire could be played by Emily Blunt but she might be too big of a star for this.

Purgatory Carol said...

Jackie - I will look them all up. I love that I don't know any of them by name, other than Chris Hemsworth who looks verra Jamie-esque in the Thor trailer. Nice job. :)

Anonymous said...

I didn't watch this video but I already have my dream cast :) not so sure abt Claire tho, she's very hard to cast out.

Jamie Fraser: Chris hemsworth
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSJGl8Lrns8pVDJOzeIIKO2OM1R0csxRbZEz69s64lGBWUxbZPk

Claire Fraser: Jacinda barrett
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQidZWlyxaZR_mDp-pdyldKQgxM6kG89KG4u-LD-_PIi3qdKynmjQ

Brianna Randall Fraser: Deborah ann woll
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS7qouyao5gGeZ7jCfM8-raHAx_gx4q719K-PE5PG2aU6kI9KSDkQ

Black jack Randall: Richard armitage
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQQK2iLu2Pz_k2BcAMll2qxdXVlMhB4Z1epV1qmARAfsllfYEIm

Frank randall: Richard armitage
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSyHMI3SG1oEsf_3sWrVzzloqkNRmGewK7VpSysMrvGbC0aLmUv

Roger wakefield: Henry cavill
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ84UsF-fx54_Vz6webcA0QTJQH-4Qa2bTtMdtmkwcx3KaDLAhLHA

Anonymous said...

I also think keira knightley Would make quiet a decent Claire.
Heres a good pic:
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRB4QZl9FzFVepomgv1ju9CFkoELAJjuC4UDu2Z1Dz6YKIVbUT3